Om förskolan

Flöjtens förskola ligger i en naturskön miljö på Flöjtvägen 4 i östra Gottsunda.

På förskolans vackra naturtomt sker många utforskande aktiviteter där barnen får utmanas tillsammans i relation med miljö och genom lek och lust. Vår miljö inbjuder till många olika sorters lärande genom lek och glädje, till exempel: kurragömma bakom stora stenar, bollspel på gräsplanen, utomhusmålning och andra spännande projekt.

Förskolan har även stora inomhuslokaler. Vi har en stor sal för mat och andra gemensamma aktiviteter, ljusateljé, vattenrum och konstateljéer. Alla miljöer skapas och utvecklas med barnen och utifrån de intressen vi ser hos dem.

På Flöjtens förskola arbetar vi för att skapa framtidstro och hopp. Barnen har rätt att vara med och forma ett hållbart socialt, ekologiskt och demokratiskt samhälle. Vår förskola har ett eget tillagningskök med egen kock.

Uppdaterad: